مقاله برنامه ريزي استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي شرکتهاي مادر: مطالعه موردي شرکتهاي مادر مديريتي در ايران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در مدرس علوم انساني از صفحه ۱۲۷ تا ۱۵۸ منتشر شده است.
نام: برنامه ريزي استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي شرکتهاي مادر: مطالعه موردي شرکتهاي مادر مديريتي در ايران
این مقاله دارای ۳۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله برنامه ريزي استراتژيك سيستمهاي اطلاعاتي
مقاله شركت مادر
مقاله عوامل كليدي موفقيت
مقاله روش ارزيابي متوازن

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حنفي زاده پيام
جناب آقای / سرکار خانم: معير سروشا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شرکتهاي مادر، ماهيت متفاوتي در مقايسه با شرکت هاي تجاري دارند. شرکت مادر با داشتن سياست مشخص در قبال محصولات و خدمات به حمايت، پشتيباني و کنترل شرکت هاي تابعه خود مي پردازد. از آنجا که دو شرکت مادر با سبد محصولات و خدمات مشابه، حتي در سطح بين المللي به ندرت يافت مي شود، مفهوم رقابت و برنامه ريزي استراتژيک در بين آنها با شرکت تجاري معمولي متفاوت است. اين تفاوت در نقش اساسي حمايت و پشتيباني از شرکت هاي تابعه به ظهور مي رسد. برنامه ريزي استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي بدين جهت صورت مي گيرد تا محور سرمايه گذاري در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباط را با اهداف استراتژيک سازمان همسو نمايد. از آنجاييکه هدف استراتژيک و مفهوم رقابت در ميان شرکت مادر از شرکت تجاري متداول تک يا چند محصولي متمايز است، لذا مراحل برنامه ريزي استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي نيز براي شرکت هاي مادر از فرايند متفاوت تبعيت مي کند. اين ماهيت متمايز باعث در نظر گرفتن ملاحظات در مراحل برنامه ريزي استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي مي شود. اين مقاله با بکارگيري روش ارزيابي متوازن، منابع محدود سرمايه گذاري را روي فرآيندهايي متمرکز مي کند که در تحقق اهداف استراتژيک شرکت هاي مادر نقش اساسي دارند.