سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی ارزش

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمود طلائی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع – شرکت صنایع مخابرات صا ایران
محمد سعید جبل عاملی – عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت

چکیده:

سازمان ها برای کسب تعالی باید بر ارتباطات بین کارکردهای تعالی سازمان تمرکز نمایند. با انجام این عمل مشخص می گردد که سازمان برای برآورده کردن خواسته ها و انتظارات ذین فعان چه
کارکردهایی را از بالاترین سطح تا پایینت رین سطح سازمان باید به انجام رساند و چه ارتباطی بین این کارکردها برقرار است. در واقع یک رابطه منطقی و علت و معلولی بین کارکردهای تعالی که
منجر به تحقق اهداف و استراتژی های سازمان می گردد. یک روش سازمانی افته و قدم به قدم برای جستجو و بررسی فرایندهای اصلی و تعیین کارکردهای مورد نیاز برای تعالی سازمان و ابزارهای
دستی ابی به آنها ارائه می شود و نشان می دهد که چگونه میت وان از انجام روش های بدون ارزش افزوده که هیچ بازدها ی برای سازمان ندارند، جلوگیری نمود.