سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

جواد مرزبان راد – استادیار ، دانشگاه علم و صنعت ایران
مجتبی دامرودی – کارشناس ارشد ، دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این مقاله نوعی استراتژی کنترلیABS بسط و توسعه داده شده است ، با این هدف که پایداری خودرو در حین ترمزگیری شدید بهبود داده شود و از ایجاد گشتاور چرخشی در هنگام ترمزگیری شدید در شرایط جاده ای μ-split جلوگیری کند، بدین وسیله از بکاربردن دیگر سیستمهای کنترلی فعال مانند DYC در این شرایط بی نیاز می شود. از یک مدل ۷ درجه آزادی برای مدلسازی و شبیه سازی استفاده شده است که این مدل توسط نرم افزار ADAMS ارزیابی و تصدیق شده است. نتایج نشان می دهد کنترلر و استراتژی انتخاب شده وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند.