سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی شش سیگما

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

محمد رضازاده نیاورانی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع گرایش مهندسی صنایع

چکیده:

دردنیای رقابتی کنونی به نظر می رسد جهانی سازی و دسترسی آسان به اطلاعات محصولات و خدمات رفتار تجاری مشتران یا متحول کرده است و اینتحول سرآغاز جنب و جوش بیشتر سازمان ها جهت عملکرد بهتر درراستای دستیابی به کیفیت متعالی محصولات و خدمات با کمترین هزینه شده است قرار گرفتن دراین شرایط سازمان ها را بران می دارد تا مشتریان را راضی نمایند و مصرانه به دنبال راه های جدید برای مقاومت درمقابل افزایش سطح توقع مشتریان و فشارسایررقبا باشند واما چه بسا امروزه انتخاب راه حل ها و ابزارهای جدید برای حل مشکلات خود به عنوان یکی از مشکلات برای سازمان ها مطرح شده است براستی از میان انبوهی از ابزارهای شناخته شده کدامیک منجی سازمان هدراین راه پرفراز وشیب می باشد پیاده سازی سیستمهای مدیریت کیفیت مهندسی مجدد فرایندهاbrpابزارهای کیفیت مانند طراحی آزمایشات DOE,استفاده از مدلهای تعالی سازمانی مانند EFQM و یا پیاده سازی متدولوژی شش سیگما؟ دراین مقاله با تمرکز برجایگاه شش سیگما دراین آشفته بازار زمان مناسب برای پیاده سازی و نحوه نگرش به این متدولوژی مورد نقد قرار میگیرد.