سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مهدی شهابی – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی کاربردی ،دانشگاه امام حسین(ع)-پژوهشکده در
سیدمحسن محسنی شکیب – استادیار مکانیک ، دانشگاه امام حسین (ع)-مرکز تحقیقات هوایی سپهر
صفا پیمان – کارشناس ارشد سازه، دانشگاه امام حسین (ع)-مرکز تحقیقات هوایی سپهر
علی احمدی جبلی – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی کاربردی ،دانشگاه امام حسین(ع)-پژوهشکده در

چکیده:

در مقاله حاضر به بررسی دو عامل هندسی شامل انحناء صفحه و نسبت طول به عرض و نیز اثرات زاویه الیاف یک پانل انحناء دار کامپوزیتی با لایه چینی چهار لایه متقارن بر روی بار کمانشی پرداخته شده است. از میان شرایط مرزی ممکن ، شرط مرزی چهار طرف گیردار که شبیه ترین شرط مرزی به سازه بسیاری از قایق ها می باشد در نظر گرفته شده است. به کمک الگوریتم ژنتیک زوایای بهینه بدست آمده و بار کمانشی در این حالت محاسبه شده است. مقایسه با کارهای صورت گرفته قبلی بهبود ۲۰% بار کمانشی سازه را نشان میدهد.