سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهیمن کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

شاهرخ فرهنگی – دانشگاه تهران
کیاوش محرابی – شرکت پرتو صنعت

چکیده:

کنترل مستقیم گشتاور یکی از پیشرفته ترین روشهای کنترل موتور القایی است. این روش علی رغم پاسخ دینامیکی بسیار سریع، مشکلات متعددی دارد که ناشی از ماهیت این روش میباشد . در این مقاله با اضافه کردن یک قسمت اصلاح کننده به فیلتر پایین گذر مشکل تخمین شار در سرعتهای کم بهبود یافته است . ریپل زیاد در سرعتهای کم و زیاد نیز که ناشی از وجود تاخیر در نمونه برداری و انجام محاسبات است از معایب اصلی روش کنترل مستقیم گشتاور است . برای رفع این مشکل از نرخ تغییرات شار و گشتاور زمان قطع ولتاژ و اعمال ولتاژ جدید مشخص می شود.