سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

مهدی شهابی – دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی کاربردی ،دانشگاه امام حسین(ع)-پژوهشکده در
عباس وفایی صفت – دانشیار مکانیک، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)
علی احمدی جبلی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، پژوهشکده دریایی دانشگاه امام ح
امین امانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، پژوهشکده دریایی دانشگاه امام ح

چکیده:

در این مقاله، یک روش نوین برای بهینه سازی وزن قاب دوچرخه کامپوزیتی تشریح شده که بر مبنای آن به جای آنکه مستقیماً وزن به عنوان تابع هدف در نظر گرفته شود مقاومت قاب دوچرخه به عنوان تابع هدف در نظر گرفته شده است و مقاوم ترین حالت قاب به ازای هندسه و بارگذاری اعمالی بدست آمده، و در ادامه با کاهش قطر لوله های قاب تا نقطه شکست در حقیقت وزن سازه بهینه شده است.