سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: پنجمین همایش ملی لاستیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

هومن توتونچی – واحد تکنولوژی و تحقیقات شرکت لاستیک پارس، کارشناس مهندسی شیمی واحد تح
امیر هوشنگ اعتمادی – کارشناس شیمی رئیس مهندسی محصول
حسین قهقائی – کارشناسی فیزیک ، واحد تحقیقات ونوآوری

چکیده:

کائو چوی طبیعی درصد عمده ای از آمیزه لاستیکی تایرهای باری را تشکیل می دهد. با توجه به بالا بودن قیمت کائو چوی طبیعی با کم کردن مقدار آن در آمیزه لاستیکی هزینه تمام شدنی کاهش یافته و در نتیجه برای جلوگیری از افت خواص آمیزه لاستیکی باید تغییراتی در کلیه اجزای فرمولاسیون آمیزه لاستیکی انجام داد. در این مقاله تغییر فرمولاسیون آمیزه لاستیکی ترد طرح جلو بر مبنای کائو چو طبیعی و مصنوعی مد نظر بوده است بدین منظور آزمایشات متعددی در راستای ساخت فرمولاسیون مختلف صورت میگیرد که خواص فیزیکی بدست آمده با نتایج آزمون تست جاده (میزان سایش و ایجاد ترک و رشد آن) مورد بررسی قرار گرفته است در این پژوهش با ارئه فرمولاسیون جدید علاوه بر کاهش مصرف کائوچو طبیعی انرژی در حین فرایند تولید و ترک زایی و سایش نیز کاهش یافته است.