سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

علیرضا دهقان – عضو هیئت علمی بخش مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه سلمان فارسی مرکز آم
الناز غنیمت – عضو انجمن علمی فناوری اطلاعات دانشگاه سلمان فارسی
سیدمسعود طباطبایی – عضو انجمن علمی فناوری اطلاعات دانشگاه سلمان فارسی

چکیده:

دومین گونه عمده گردشگری دردنیا اکوتوریسم است که می تواند در سطوح مختلف منجر به گرایش گردشگران به مناطقی گردد که جاذبه های طبیعی را شامل می شوند. مناطق اکوتوریستی که عمدتا در نزدیکی روستاها وجوددارند بازارهای بالقوه گردشگری هستند که با حضور گردشگران و افزایش تقاضا به این مقاصد می توان شاهد رشد و بالندگی اقتصادی و فرهنگی ساکنین آنها بوده از طرفی نقش تاثیرگذار فناوری اطلاعات و ارتباطات درصنعت گردشگری در سالهای اخیر تحولات مهمی در نحوه مسافرت و کسب اطلاعات مقصد سفر برای گردشگران و همچنین عملکرد سازمان های و بنگاه های مسافرتی در شبکه توزیع گردشگری پدید آورده است استفاده از سازمان های مجازی گردشگری محلی (E-LTO) با استفاده از یک روش طراحی وب سایت به نام IMB ( مبتنی بر مشارکت اطلاعاتی) می تواند ضمن فراهم نمودن امکان مشارکت مستقیم ساکنین محلی همجوار مناطق اکوتوریستی در صنعت گردشگری تغییراتی را نیز در شبکه توزیع صنعت گردشگران الکترونیکی ایجاد نماید. دراین مقاله نحوه تشکیل LTO های الکترونیکی با استفاده از وب سایتهای IMB جهت توسعه اکوتوریسم الکترونیکی بررسی گردیده و سپس نقش این سازمان های مجازی در تنوع ارتباط اجزای شبکه توزیع در اکوتوریسم معرفی می شود.