سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

الهام کارشناس – کارشناس ارشد فناوری اطلاعات شرکت بی نالمللی مهندسی سیست مها و اتوماس

چکیده:

فناوریRFID(شناسایی بر اساس فرکانس های رادیویی) در حالت کلی به معنای تعیین هویت ، با استفاده از فرکانس های رادیویی است که به وسیله آن می توان یک شیء را تعیین هویت نمود. امروزه در کشورهای پیشرفته کاربردهایRFIDدرصنعت، تجارت و حتی زندگی روزمره مردم دیده می شود به طوری که در طی سال های اخیر این فناوری مورد توجه زیاد ی قرار گرفته است. پیشرفت های صورت گرفته در فناوری های مختلف مانند ریزپردازنده ها، آنتن ها، میان افزارها، سیستم های، اطلاعاتیERPو… از یک طرف و نیازهای تجاری از طرفی دیگر ، توجه اغلب سازمان های تجار ی خصوصاً تامین کنندگانکالا را به سمت فناوریRFIDمعطوف گردانیده است. یکپارچه شدن این فناوری با تجارت الکترونیک می تواند مزیت ها یفراوانی بهمراه داشته باشد. در این مقاله ابتدا به بررسی مختصر فناوریRFID پرداخته شده و سپس تاثیرات آن بر فرآیندهایتجارت الکترونیک بی نبنگاهی مورد بررسی گرفت هاست.