سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

فضل ا… اسکندری منجیلی – استادیار – دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشکده فنی مهندسی
جمال زارع خورمیزی – کارشناس ارشد – دانشگاه بوعلی سینا همدان، گروه مهندسی مکانیک

چکیده:

امروزه بعلت محدودیت منابع سوخت فسیلی و درمقابل، افزایش قیمت سوخت و تقاضای انرژی ، نیروگاههای سیکل ترکیبی به واسطه راندمان بالا و در نتیجه کاهش مصرف سوخت مورد توجه قرار گرفته اند که در انواع مختلف تک فشاره، دو فشاره و حتی سه فشاره ساخته مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی از این مقاله بررسی تاثیر دماهای بخارهای تولیدی هر یک از بخشهای فشار بالا و فشار ضعیف سیکل توسط مدل ترمودینامیکی ساخته شده بر پارامترهای چرخه سیکل ترکیبی بخصوص مقادیر راندمان و تعیین دماهای بهینه قسمت فشار بالا و فشار ضعیف سیکل می باشد.