سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

علی صنایعی – دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
فهیمه نوعی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان

چکیده:

این مقاله تحقیقی در مورد استفاده کنونی از اینترنت به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی در صنعت هتلداری است تحقیقات انجام شده دراین زمینه به ندرت در مورد اهمیت ابعاد خدمات الکترونیک هتلها از دید مشتریان بحث کرده اند این ابعاد شامل کارایی، قابلیت اعتماد، محرمان بودن، تحقق پذیری و پاسخگویی وب سایت است این تحقیق ابعاد رضایت مشتریان و تاثیر آن بر افزایش درآمد هتلهای شهدد مشهد را می سنجد پرسشنامه ای با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت برای اندازه گیری رضایت مشتریان از ابعاد کیفیت خدمات استفاده شده است داده ها بوسیله نرم افزار SPSS با استفاده از آمار توصیفی و آموزن همبستگی تجزیه و تحلیل شده است نتایج نشان میدهد که نظر پاسخ دهندگان در مورد رزرواسیون اینترنتی به طور کلی مثبت است با این حال وب سایت هتلهای شهر مشهد بیشتر به عنوان یک بروشور الکترونیکی استفاده می شود تا رسانه ای برای مبادلات آنلاین نتایج کاربردی نشان میدهد که IT نه تنها صرفا جایگزینی برای سیستم کاغذی است بلکه در بهبود خدمات نیز موثر است متاسفانه نتایج حاکی از آن است که تصمیم گیرندگان هتلها به اهمیت IT در توسعه استراتژیهای کاری واقف نیستند و مدیران هتلها در سطوح بالای تصمیم گیری از آن استفاده نمی کنند.