سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علی اسدی لاری – استاد یار، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی راه آهن
احمدرضا فلاح گیلوایی – کارشناس، گروه مطالعات، معاونت فنی شرکت رجا

چکیده:

سایش چرخ های فولادی یکی از مشکلات معمول وسایط نقلیه ریلی است که باعث توقف چرخ و پروفیل تراشی آن می شود. عوامل مختلفی در پدیده سایش نقش دارد ولیکن طبق یک فرضیه سایش نامتقارن چرخ های یک محور بوژی می تواند ناشی از توزیع نا متناسب نیروهای عرضی در اندر کنش چرخ و ریل باشد. مقایسه صورت گرفته بین دو مرحله آزمایش میدانی با داده های خروجی شبیه سازی حرکت واگن نشاندهنده صحت این فرضیه است.