سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، خلاقیت و سازمانهای آینده

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

امین ناصری –

چکیده:

بسیاری از شرکت های نوپا در سال های اول تاسیس، با مشکلات فراوانی مواجه بوده اند که در نهایت آنها را از ادامه فعالیت بازداشته و موجب انحلال آنها گشته است. در تئوری های رشد سازمان از این مرحله به عنوان مرحله کارآفرینی یا خلاقیت یاد شده است. یکی از مشکلات عمده سازمان ها در این مرحله وجود ارتباطات غیر رسمی فراوان میان افراد است که اغلب به طور مناسب و اثر بخش صورت نمی گیرد و در عین حال حذف آنها نیز ممکن نیست چرا که پیشرفت فعالیت های سازمان در این مرحله وابسته به آنهاست. در این مقاله سعی شده است تا تاثیر هوش عاطفی کارکنان در برقراری مناسب ارتباط درون سازمان از جمله کارآفرینی و خلاقیت بررسی گردد.