سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

روزبه میمندپور – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک، دانشگاه
پیام بحرانی – دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک، دانشگاه
الهام بحرانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی،MBA، دانشگاه پیام نور، مرکز تهران

چکیده:

فناوری اطلاعات(IT) و تکنولوژی های رایانه ای از دوران رایانه های مرکزی عظیم الجثه به عصر اینترنت و فناوری های ارتباطی پیشرفته تکامل یافته است. در گذشته،IT تنها وظیفه انتقال، کنترل و ارزیابی اطلاعات را در سازمانها عهده دار بود. اما، امروزه تحقیقاتی که در حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت استراتژیک انجام شده، بر تاثیر همه جانبه IT در اتخاذ و شکل گیری تصمیمات استراتژیک و ایجاد جریان اطلاعات، در کلیه فرایندهای سازمانی تاکید کرده اند. در این مقاله، بر تاثیر عمیق فناوری اطلاعات در افزایش عملکرد سازمان تاکید شده است. در این راستا، ابتدا خلاصه ای در مورد چگونگی شکل گیری IT و نقش آن در مدیریت استراتژیک بیان می شود. سپس ، نقش ITرا در مدیریت استراتژیک بطور کامل بررسی نموده و به این مساله می پردازیم که فن آوری اطلاعات چگونه می تواند به عنوان یک محرک و کمک کننده، در مدیریت استراتژیک عمل کند.
[توضیح سیویلیکا: تصاویر در متن مقاله درج نشده اند]