مقاله تاملي در تبعات رشد كمي دوره كارشناسي معماري در دانشگاه هاي كشور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۷ در صفه از صفحه ۱۲۵ تا ۱۳۴ منتشر شده است.
نام: تاملي در تبعات رشد كمي دوره كارشناسي معماري در دانشگاه هاي كشور
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله معماري
مقاله آموزش معماري
مقاله كيفيت آموزش
مقاله كميت آموزش
مقاله دانشگاه هاي ايران

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: طاقي زهرا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در سال ۱۳۷۸ دوره كارشناسي ارشد پيوسته معماري به كارشناسي پيوسته معماري تغيير يافت. اين امر روند راه اندازي رشته معماري را در دانشگاه هاي شهرستان ها، كه از سال ۱۳۶۸ آغاز شده بود، تسهيل و تسريع كرد، به نحوي كه در سال ۱۳۸۶ جمعا تعداد ۳۲۰۹ دانشجو در دانشگاه هاي سراسري، دانشگاه هاي غيرانتفاعي، دانشگاه آزاد و دانشگاه پيام نور در مقطع كارشناسي پذيرفته شدند.
رشد كمي و بسيار سريع دانشچويان معماري در دوره كارشناسي اين سوال را مطرح مي كند كه آيا اين رشد متضمن حداقل كيفيت آموزشي نيز هست يا خير؟
مقاله حاضر ضمن ارايه جمع بندي نظر تعدادي از صاحب نظران و مدرسان رشته معماري درباره محصول دوره كارشناسي معماري، به بررسي وضعيت دو مولفه تاثيرگذار بر كيفيت آموزشي اين رشته يعني طول دوره آموزش و توانايي كادر آموزشي دانشگاه ها مي پردازد، و در انتها به نكاتي در جهت بهبود شرايط آن اشاره دارد.