مقاله تبيين اثر مدل هاي ذهني بر ديدمان پردازي مشترک در سازمان ها که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) از صفحه ۳۱ تا ۵۰ منتشر شده است.
نام: تبيين اثر مدل هاي ذهني بر ديدمان پردازي مشترک در سازمان ها
این مقاله دارای ۲۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدل هاي ذهني
مقاله تصوير ذهني
مقاله ديدمان پردازي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: جعفري مصطفي
جناب آقای / سرکار خانم: قوچاني فرخ

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ظهور عصر ناپايداري و آغاز و انجام پياپي و حيرت آور قواعد بازي رقابت، جايگزيني دمادم وضعيت هاي حاکم بر فضاي کسب و کار، ضرورت دستيابي به چهارچوبي براي درک ارتباط روشمند دنياي درون (ذهن) و برون (صنعت)، ما را برمي انگيزند که هم مدل هاي ذهني و هم ديدمان (چشم انداز) خويش از آينده را مستمرا باز بيافرينيم و بهبود دهيم. اين امر مستلزم شناخت الگوهاي حاکم بر دگرگوني هاي ذهني تصميم گيران راهبردي و نيز شيوه تجسم و تصور آنها از آينده کسب و کار و صنعت خودشان دارد.
دراين تحقيق شيوه ديدمان پردازي تصميم گيران راهبردي شناسايي شده و فرآيند اثرگذاري مدل هاي ذهني بر آن تبيين شده است. داده هاي موردنياز از طريق پرسش نامه هاي از پيش تعيين شده، از جامعه هدف که صنعت روي ايران متشکل از ۳۷ شرکت بود به شيوه تمام شماري، گردآوري و با نرم افزار LISREL مدل سازي معادلات ساختاري ۱ تجزيه و تحليل شده است. يافته ها، نشان مي دهد که تصميم گيراني که مدل هاي ذهني پويا تر دارند ديدمان پردازان موفق تري هستند و نتايج مطلوب تري بدست مي آورند.