مقاله تبيين و سنجش عوامل زمينه اي براي استقرار مديريت دانش: مطالعه موردي در شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران – منطقه تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) از صفحه ۳۹ تا ۷۰ منتشر شده است.
نام: تبيين و سنجش عوامل زمينه اي براي استقرار مديريت دانش: مطالعه موردي در شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران – منطقه تهران
این مقاله دارای ۳۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مديريت دانش
مقاله فناوري اطلاعات
مقاله فرآيندهاي دانش
مقاله فرهنگ سازماني

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: طبرسا غلامعلي
جناب آقای / سرکار خانم: اورمزي نوشين

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه يکي از مهم ترين و با ارزش ترين سرمايه هاي هر سازماني، دانش است. تغييرات سريع و رشد روزافزون دانش و اطلاعات، هر سازماني را بر آن مي دارد تا براي بقا تمام تلاش خود را در مديريت دانش به کار گيرد. لذا سازمان ها در پي شناسايي عوامل زمينه ساز و نيز بستر سازي به منظور ايجاد مديريت دانش برآمده اند تا به موقع از منابع دانشي خود و محيط پيرامون بهره برداري کنند.
تمرکز مديريت دانش، بر بهبود توانايي هاي سازمان است. موفقيت، به ايجاد محيط کاري جديدي نياز دارد که در آن، دانش و تجربه به سادگي تسهيم شوند، فرآيندها و فناوري هاي اطلاعاتي نيز براي اين هدف بايد اعمال شوند. رفتار انسان ها در سازمان هم بايد در اين راستا قرار گيرد تا اطلاعات و دانش آنان ادغام شود و در زمان مناسب به دست افرادي برسد که به آن نياز دارند تا بتوانند با بهره وري بيشتر عمل کنند. مباني زيرساخت مديريت دانش، شامل نظام فناوري اطلاعات، فرآيندهاي دانش و فرهنگ سازماني است که اين مباني به استفاده کامل از دانش منجر مي شوند.
اين تحقيق نيز با مفروض داشتن اين سه عامل در پي تبيين و سنجش وضعيت هر يک از اين عوامل در شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران (منطقه تهران) براي استقرار مديريت دانايي و نيز رتبه بندي آن ها به منظور توجه و تقويت عوامل ضعيف تر بوده است.