سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مهرداد مدهوشی – استادیار دانشگاه مازندران
عیسی نیازی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانتی ، دانشگاه مازتدران

چکیده:

یکی از نقشهای ده گانه ی مدیران را نقش مذاکره کننده می دانند . مذاکره را می توان راهی برای بدست آوردن آنچه فرد می خواهد در فراگرد تصمیم گیری به دست آورد دانست (فیشر و یوری ۱۹۸۳٫ص۶۰۳ ) نمونه های متداول آن مذاکره میان مدیریت و کارکان بر سر حقوق و دستمزد . ساعات کاری و شرایط کاری و مذاکره میان متخصصان زنجیره عرضه و واسطه ها بر سر قیمت . زمان بندی تحویل و شرایط اعتبار می باشد . تیمهای خود گردانی که کارکردهای آنان با هم تداخل دارند نیز نیازمند عقد قرار دادهای مورد توافق دو طرف از طریق مذاکره اند