سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی صنایعی – دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد
فرحناز میرلوحی – موسسه مطالعات صادرات و بازاریابی خاور

چکیده:

با توجه به گسترش روز افزون حجم کالاهای مبادلاتی بین کشورها از فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی دقیق که بتواند پاسخگوی این حجم مبادلات و همچنین سبب حضور به موقع در بازارهای جهانی باشد امری ضروریست همچنین با توجه به اینکه ارزش تجارت الکترونیکی از ۳۵۴ ملیارددلار در سال ۲۰۰۱ بر ۱۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۵ پیش بینی می گردد به نحوی که رشدی معادل ۷۰ درصد در سال دارد که چنین پیشرفتی از نظر توسعه بازرگانی خارجی برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است. لذا در این مقاله به بحث تجارت الکترونیکی، بررسی بازرگانی خارجی ایران، قانون تجارت الکترونیک و همچنین پیشنهاداتی جهت استفاده از این ابزار فن آوری اطلاعات در جهت توسعه صادرات و در نهایت به ارائه یک مدل تجارت الکترونیکی خواهیم پرداخت.