سال انتشار: ۱۳۸۰

محل انتشار: چهارمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدرضا بهرام علی پناه – گروه مدیریت مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

پیشرفتهای اخیر در زمینه فناوری اطلاعات جهان را به سرعت دگرگون ساخته و میزان این دگرگونی به حدی بوده که برخی از صاحبنظران آن را با پدیده هایی همچون انقلاب صنعتی یا اختراع ماشین بخار مترادف دانسته اند اینترنت و به تبع آن تجارت الکترونیکی نیز به نوبه خود بعنوان پدیده ای که از فناوری اطلاعات مشتق می شود تحول ژرف و عمیقی در ارتباطات و فرایند انتقال اطلاعات ایجاد کرده است بطوریکه در حال حاضر افرادمی توانند بدون حضور فیزیکی در محل کار خود و تنها با استفاده ازیک کامپیوتر شخصی و یک مودم کار خود را درمحیط خانه انجام دهند و علاوه بر این حجم وسیعی از مبادلات امروزی در سطح جهان بصورت الکترونیکی وازطریق اینترنت انجام می شود هدف از این نوشتار ایجاد زمینه ای به منظور آشنایی با این پدیده قرن یعنی تجارت الکترونیکی است.