سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علیرضا شمسافر – شرکت تجارت الکترونیکی رسانا سیستم
فرداد شعرباف آذری – شرکت تجارت الکترونیکی رسانا سیستم

چکیده:

در این مقاله ابتدا به تعریف تجارت الکترونیکی می پردازیم سپس آن را با تجارت سنتی مقایسه می کنیم . مزایا و حسن های های تجارت الکترونیکی را بر می شمریم. مشکلات و موانع موجود در ایران را برای پیاده سازی تجارت الکترونیک تقسیم بندی کرده و هر یک را شرح می دهیم . راه کارهای مواجه و چگونگی حل این مشکلات را مطرح کرده و تجربه عملی خود را در پیاده سازی تجارت الکترونیکی بیان می کنیم .در آخر نیز به افق تجارت الکترونیک در ایران و برنامه های آینده که برای ارتقای تجارت الکترونیکی در ایران ضروری است می پردازیم .