سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

فرهاد ملک پورفرسادی – لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تبریز، دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد EMBA، د

چکیده:

با توجه به گسترش سریع تجارت الکترونیک در جهان و صرفه جویی های ناشی از اجرای این نوع تجارت درکشورهای مختلف، به منظور حفظ و تقویت و توسعه موقعیت کشور در منطقه وجهان و رقابت در صحنه های جهانی، به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست تجارت الکترونیکی در جلسه مورخه ۸۱/۲/۲۹هیئت وزیران تصویب و دولت جمهوری اسلامی خود را مصصم به تجهیز و استفاده از این ابزار بین المللی نموده و اصول و سیاستهایی را تدوین نمود.
در مقاله حاضر ضمن تبیین این اصول و سیاستها، مقایسه ای بین تجارت سنتی و الکترونیکی به عمنل آروده و جایگاه کشور عزیزمان را در این عرصه در بین سایر کشورهای جهان بررسی و به نحوه ورود به این بازار و مشکلات موجود در این زمینه و سایر زمینه های توسعه تجارت الکترونیک خواهیم پرداخت.