سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: دومین کنفرانس دستاوردهای نوین در مهندسی برق و کامپیوتر
تعداد صفحات: ۵
نویسنده(ها):
عنایت حسینخانی – کارشناس ارشد صنایع
آرش رحیمی – کارشناس ارشد متاترونیک

چکیده:
مفهوم تجارت الکترونیک (EDI)، کسب و کار الکترونیک است که معاملات بین مشتریان و فروشندگان و خدمات دهندگان از طریق پرداخت های اینترنتی صورت می گیرد. اعتماد بین طرفین معامله مخصوصا از طرف خریدار مهمترین معقوله و دغدغه در یک معامله تجاری است. یکی از ابزارهای تحقق . پیشرفت در تجارت الکترونیکی بانکداری الکترونیکی است که عملیات نقل و انتقال پول را تسهیل می کند تجارت الکترونیکی باید طوری باشد که مصرف کننده به میزان امنیت آن اعتماد کافی داشته و با آرامش خاطر مبادلات و معاملات خود را انجام دهد. تجارت الکترونیکی باید مزیت هایی مانند سرعت، امنیت، قابلیت اعتماد، کارایی، هزینه کم و … نسبت به تجارت سنتی را داشته باشد.