سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: دومین همایش ملی تجارت الکترونیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

امیر البدوی –

چکیده:

ظهور اینترنت و کاربردهای تجارت الکترونیک درکسب و کار، اثرات شگرفی بر نحوه انجام کار و ساختارهای سازمانی داشته است، به گونه ای که سازمانها به صورت عمیق تر و تخصصی تر در حوزه های عملیاتی و محورهای رقابتی خود بر فعالیتهایشان متمرکز شده اند. مطالعه سازمان های الکترونیکی که اساس بر بستر اینترنت راه اندازی شده اند، نظیر Yahoo ,Amazon.com حقایق شگرفی را نمایان می سازد. این سازمانها فقط به مدیریت بر مشتری متمرکز شده اند و مدیری بر خلق محصول و مدیریت بر زیر ساختهای تولید را برون تامین می کنند.
ظهور این سازمانها و حرکتهای خلاقانه دیگر، موجی از تحولات را در سازمانها ایجادکرده استکه در این رابطه، سازمانهای الکترونیکی و شرکتهای IT، جلوار بوده اند، به گونه ایکه ساختار این صنایع به شدت دستخوش تغییر شده و مدلهای کسب و کار آنها متحول گردیده است. شناخت دقیق این تحول در ساختار سازمانهای الکترونیکی و ترسیم وضعیت جدید آنها، استراتژیهای به کار گیری شده در این تحول و اثرات هر استراتژی ، بیش از پیش احساس میگردد. این روند، در حال تسری به صنایع دیگر نیز است و در آینده تحولات شگرفی را در پی خواهد داشت.