سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

بهناز پانی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

چکیده:

در دهه های اخیر بنگاهها با شتاب فراوانی به سوی بهر گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه تجاری و بازرگانی رفته اند . با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تجارت الکترونیکی به دلیل سرعت ، کارایی ، کاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصت های زودگذر از جایگاه ویژه ای در معاملات اقتصادی برخوردار شده و تاثیر شگرفی بر اقتصاد جهانی داشته است . در مقاله حاضر تاثیر تجارت الکترونیک بر نیروهای رقابتی موجود در صنعت ، رقابتمندی بنگاهها و جذابیت و سودمندی بازار مورد بررسی قرار گرفته است .