سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

جهانگیر اسدی – معاون اداره کل پست مستقیم و مدیر پروژه خرید و فروش اینترنتی شرکت پست

چکیده:

توسعه تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی مردم و گستردگی و تنوع محصولات ضرورت بازنگری در شیوه های کسب و کار و جایگزینی روش های نوین به جای اشکال سنتی را اجتناب ناپذیر می نماید.
بر همین اساس بدلیل متعدد ورود کشور به حوزه تجارت الکترونیک امری انکار ناپذیر بوده و شاید تنها راه گریز از مشکلات فعلی موجود نظیر ترافیک و هزینه های سرسام آور ناشی از آن به شمار می آید.
بر این اساس شبکه پست جمهوری اسلامی ایران با ورود به حوزه تجارت الکترونیک علیرغم وجود مشکلات و چالشها (که متعاقبا با آنها اشاره خواهد شد) با بهره گیری از ناوگان ترابری خود با جابجایی بالغ بر ۱/۵ میلیون مرسوله و برقراری ارتباط بین تولید کنندگان کالا و خدمات و خریدان نقش موثری را در کاهش آلودگی های زیست محیطی جلوگیری از ترددهای شهری و بین شهری، کاهش هزینه های سوخت و … ایفا نموده است.
این گزارش به وضعیت فعلی سرویس، چالش ها و مشکلات توسعه آن به اختصار پرداخته است.