سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: پنجمین همایش سراسری علوم انسانی و هنر

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

مهسا عموزاده – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
معصومه محبوبی اشبلا – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
ایمان شهرآشوب – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

چکیده:

تجارت الکترون یک ابزاری است که کسب و کارهای مختلف، شرکای آنها و مشتریان آنها را قادر می سازد که موضوعاتی چون کیفیت خدمات، سرعت تحویل و … را ارتقاء و موضوعاتی همچون هزینه ها را کاهش دهند.تجارت الکترون یک باعث کاهش هزینه ها، دسترسی به میلیون ها نفر از طریق شبکه، تعاملات حقیقی برنامه ها، کاربردهای مختلف، گسترش اینترنت می شود و کاربرد آن از مزایایی است که افراد زمان ها و جوامع از آن سود می برند. در مقابل محدودیت های فنی و غیر فنی هم دارد که میزان پذیرش و رشد آن را کاهش می دهند.تجارت الکترونیک به عنوان یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تأکید کارشناسان بوده و با سرعت در حال جایگزین شدن تجارت سنتی است و بسیاری از کشورها بهره مندی از آن را سرلوحه استراتژی های بازرگانی خود قرار داده اند.با توجه به آنچه بیان گردید مدیران سازمان ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند ابزارهای اطلاعاتی در عرصه رقابت های تجاری هستند و این در حالی است که مبحث فوق در بین مدیران سازمان های کنونی بسیار کمرنگ به نظر می رسد. در این نوشتار سعی بر آن است تا به تأثیر پذیری مدیران از تجارت الکترونیک به جایگاه تجارت به صورت کلی اشاره شود و در سازمان های امروزی را مورد تحلیل قرار دهد.