مقاله تحليل رويگرداني مشتريان، بررسي وضعيت يكي از اپراتورهاي تلفن همراه ايران با كمك روش هاي داده كاوي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در فصلنامه علوم مديريت ايران از صفحه ۶۳ تا ۹۱ منتشر شده است.
نام: تحليل رويگرداني مشتريان، بررسي وضعيت يكي از اپراتورهاي تلفن همراه ايران با كمك روش هاي داده كاوي
این مقاله دارای ۲۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مديريت ارتباط با مشتري
مقاله ماندگاري مشتري
مقاله رويگرداني مشتري
مقاله داده كاوي
مقاله اثر واسطه اي
مقاله خدمات تلفن همراه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: كرامتي عباس
جناب آقای / سرکار خانم: سيدين اردبيلي سيدمحسن
جناب آقای / سرکار خانم: سهرابي بابك

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سازمان ها براي پيروزي در ميدان رقابت جهاني نياز به شناخت و پايش رفتار مشتريان خود دارند تا بتوانند براي نگهداري آن ها زودتر از ديگران تمايلات و رفتارهايشان را پيش بيني كنند. اين تحقيق به شناسايي خصيصه هاي منجر به رويگرداني مشتريان به مثابه گران قيمت ترين دارايي سازمان مي پردازد. براي اين كار، از داده هاي مربوط به رفتار يك ساله ۳۱۵۰ تن از مشتركين يكي از اپراتورهاي تلفن همراه اعتباري در ايران كه به طور تصادفي از پايگاه داده مركز تماس اپراتور استخراج شده اند، استفاده شده است. روش تحليلي مورد استفاده، روش لاجيستيك رگرسيون دو سطحي است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه نارضايتي مشتري، ميزان استفاده از خدمات ارایه شده و نيز مشخصه هاي دموگرافيك مشترك مهم ترين تاثير را بر تصميم او مبني بر رويگرداني يا ماندگاري دارند. همچنين نشان مي دهند كه وضعيت مشتري (وضعيت فعال يا غير فعال)، ميان رويگرداني و ماندگاري، اثر واسطه اي دارد.