سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

بابک یوسفی یگانه – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
هیوا فاروقی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه علم وصنعت
علی رحیمی فرد – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد

چکیده:

در فروشگاه های زنجیره ایبعلت تنوع محصولات و همچنین کثرت تقاضای مشتریان عمدتا با مشکل مفقود شدن محصولات به صورت مجازی مواجه می شویم به این معنا که محصولی در انبار و یا در داخل فروشگاه در قفسه یا محل مربوط به خود قرار نگرفته است ، بدیهی است که تمامی محصولاتی که توسط تامین کننده ها به انبار فروشگاه وارد می شوند و نهایتا در قفسه های فروشگاه می تواند سبب بروز خطا شود ،‌ این خطا به دلایل مختلف نظیر حمل ونقل از انبار به داخل فروشگاه ، جابجایی محصول توسط مشتری و قرار دادن محصول در قفسه ای که مربوط به آن نیست و نظایر اینها بوجود می آید . در این مقاله ابتدا با درنظر گرفتن هزینه های خرید، نگهداری و کمبود ( فروش از دست رفته) میزان بهینه سفارش را تعیین می کنیم سپس با اضافه کردنRFID به مدل ، تاثیر این تکنولوژی را بر کاهش خطای چیدمان بررسی خواهیم کرد .