سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

علی ناظمیان – کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی شیراز
جواد سرور – دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

در این مقاله، چارچوبی به منظور تحلیل رقابتی سازمان با استفاده از منطق فازی شرح داده می شود. ابتدا توضیحاتی درباره ی محیط خارجی سازمان و موضع رقابتی آن آورده شده است و بر مبنای آن، در ادامه چارچوب کلی تصمیم گیری در محیط فازی بیان می شود. سپس چارچوب کلی و عملی به منظور تحلیل رقابتی سازمان با استفاده از منطق فازی آورده شده و در ادامه ی آن به منظور فهم بهتر چارچوب ارایه شده، مثالی بیان شده و با کمک نرم افزار fuzzytech حل می شود.