سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

رحیم ابراهیمی – استادیار ، دانشگاه شهرکرد
حامد شاهمیرزایی جشوقانی – دانشجوی کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهرکرد

چکیده:

در این تحقیق مدل یک چرخه ی استاندارد هوای دو گانه با در نظر گرفتن انتقال حرارت و گرمای ویژه متغیر ارائه شده است. تغییرات راندمان کل چرخه به کمک روش محاسبات عددی و با استفاده از نرم افزارMATLAB بررسی و از آن در تجزیه و تحلیل چگونگی تاثیر افت حرارتی سامانه و گرمای ویژه متغیر سیال داخل سیلندر استفاده شد. نتایج نشان می دهد که در نظر گرفتن افت حرارتی و گرمای ویژه متغیر تاثیرات کاملا مشهودی بر روی راندمان سامانه دارد. نتایجی که از این تحقیق به دست آمده است ، در طراحی و ارزیابی عملکرد موتورهای احتراق داخلی به روشی عملی تر می تواند مفید باشد.