سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: هفتمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حمید فروزان – دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی هیدرودینامیک
حسن قاسمی – عضو هیئت علمی و استادیار
محمد مرادی لارمائی – دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی هیدرودینامیک

چکیده:

انتخاب سیستم رانش مناسب برای شناور مورد طراحی از مهمترین فاکتورهای طراحی به شمار می رود. شناورهای اثر سطحی، شناورهایی هستند که بدلیل کاهش در زمان انجام ماموریت مورد توجه قرار گرفته آن. سرعت بالا، مانورخوب در سرعت پایین، تراست بالا در سرعت کم و حرکت در عمق کم، ازجمله مزایایی است که باعث گردیده در این نوع شناورها از سیستم رانش واترجت استفاده شود. در این مقاله دو هدف دنبال می شود ابتدا انجام محاسبات و بدست آوردن سیستم واترجت دو قلوی موازی در سرعت طراحی و سرعت کروز برای شناورSES که ابعاد و مقاومت کل آن نیز مشخص است، سپس تحلیل مدل سیستم واترجت شامل داکت ورودی، ورتور، استاتورونازل خروجی با شبیه سازی در نرم افزار فلوئنت و تحلیل نمودارهای مختلف منتج شده از آن شامل فشار استاتیکی، بردارهای سرعت، تراست ، گشتاور و خطوط جریان بر روی هر یک از متعلقات مجموعه واترجت.