سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

سید محمدمهدی انصاری موحد –
مهدی بقائی –

چکیده:

در این مقاله یک مدل دینامیکی غیر خطی مبتنی بر مدل موتور و خط رانش خودرو ارائه می شود . این مدل شامل سینماتیک و دینامیک یک خودرو با موتور احتراق چهار زمانه ، مبدل گشتاور ، جعبه دنده دستی پنج سرعته و تایر های بادی و نیروهای آیرودینامیکی اعمالی روی بدنه خودرو می باشد. این مدل ، تحلیل و همانند سازی خط رانش ، موتور و تقابل آن با مود کارکرد خودرو را ارزیابی میکند. بعد از شبیه سازی تاثیر مقادیر نسبت دنده ها ، مقدار فشار کلاچ درگیر شونده بر کیفیت کارکرد شتاب گیری خودرو و آلایندگی های موتور بررسی می شود. نتایج حاصل از بررسی این شبیه سازی در تدوین روشی کلی برای تعیین نسبت دنده ها و همچنین مطالعه رفتار موتور و سیستم انتقال قدرت به منظور کنترل آلایندگی های موتور به کار گرفته می شود.