سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هفتمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

محمدعلی هاتفی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

سیر پیشرفت جهانی شدن ، سازمان ها را به سمت با لا بردن کیفیت محصولات و در نتیجه احتیاج به بهبود زیر بناهای سیستم سازمانی سوق داده است . در این راستا رویکردها و تکنیک های
مختلفی بتدریج توسعه یافته است که عموم اً طراحی و پیاده سازی آنها در قالب پروژه های تعالی سیستم سازمان صورت می گیرد . غیر قابل انکار است که یکی از بنیادی ترین فاکتور های موثر بر این پروژه ها، عناصر انسانی می باشد . در این مقاله، با استفاده از نظرات خبرگان، به تجزیه و تحلیل نقش عناصر انسانی در موفقیت این گونه پروژه ها پرداخته شده و بر مبنای تحلیل صورت گرفته، تاثیر قابل توجه مدیران و پرسنل سازمان مجری پروژه، بر دستیابی به اهداف آن، مورد تاکید قرار می گیرد .