سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

ناصر بیک زاده مرزبانی – مدیر عامل شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو
پریدخت ورشوچی – مدیر مهندسی و بهبود سازمان شرکت ایساکو

چکیده:

یکی از مهمترین چالشها و اهداف سازمانهای پیشرو در صنایع مختلف، همانا رشد روز افزون سهم بازار در داخلو توسعه قابلیت های فعالیت در حوزه صادرات می باشد. از این رو امروزه سازمانها به اتخاذ تدابیر و سیاستهای توسعه محور و کارآفرینانه، با رویکرد استراتژی های کنشی (Proactive) مبادرت می ورزند. از جمله سازمان هایی که امروزه نیاز مبرمی به ایجاد تحول در ساختار استراتژی و عملکرد خویش به منظور کسب حداکثر رضایتمندی ذینفعان دارند، شرکت های خدمات پس از فروش می باشند.
از آنجا که اقبال عموم جامعه و قشرهای مختلف مشتریان به فاکتورهایی چون مشتری مداری، کیفیت خدمات، سطح ارائه خدمت، پشتیبانی خدمات و … روز به روز به طور مستمر رو به گسترش و فزونی است، عدم توجه کافی و به موقع این شرکت ها به لزوم ایجاد تحوب می تواند پیامدهای ناخوشایندی را در زمینه حفظ و توسعه کسب و کار آنان به دنبال داشته باشد.
شرکت ایساکو نیز به عنوان بزرگترین شرکت تامین و توزیع قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش در کشور با خط مشی کیفیتی مبتنی بر افزایش سهم بازار، تقویت و ارتقا بند، توسعه صادرات و … مصمم است تا با تدوین استراتژیهای اثر بخش و مبتکرانه به اهداف تعریف شده کسب و کار خویش دست یافته و در جهت تحقق چشم انداز برگزیده خود، "رهبری بازار داخلی در زمینه تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدگی و ارائه خدمات پس از فروش و دارا بودن پتانسیل های رقابتی در کلاس جهانی" گام بردارد.
روشن است که لازمه دست یابی به افق های ترسیم شده پیش رو برخورداری از سازمانی چابک، یادگیرنده و سریع العمل است. از آنجا که ایساکو با پیکره وسیعی از دپارتمانهای مختلف سازمانی مانند عملیاتی، پشتیبانی و مدیریتی (که بخش وسیعی از این مدیریت ها به جهت نظارت و راهبرد نمایندگی ها در استانهای کشور پراکنده اند) و از طرفی اتصال شمار زیادی از نمایندگان مجاز به این پیکره که ماموریت توزیع قطعه و ارائه خدمات به مشتریان نهایی را بر عهده دارند، نیاز وافر سازمان به اقداماتی در جهت چابک سازی، سوددهی و اثر بخشی بیشتر را نمایان می سازد.