سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

آیدا ملکی – عضو هیات علمی گروه معماری، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
پردیس علیزاده – عضو هیئت علمی گروه چند رسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

چکیده:

در سالهای اخیر پیشرفت تکنولوژی اطلاعات تاثیر زیادی بر آموزش و یادگیری طراحی معماری داشته است و تدریس و آموزش مهارتها و روشهای جدید طراحی به دانشجویان را با روشها و متدهای سنتی دشوار نموده است و در این بین محیط های مجازی بر خط نقش محوری را در تامین کارکردها و ابزارهای مناسب برای آموزش و تدریس به وسیله تکنولوژی اطلاعات جدید را فراهم نموده است. در راستای حرکت به سمت توسعه کارگاه مجازی طراحی معماری برخط، پروژه تحقیقاتی در گروه معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز گردید که در این مقاله سعی خواهد نتایج این تحقیق در ابتدا به صورت اشاره کل بر ماهیت آموزش و یادگیری بر خط بپردازد و سپس مباحث کلیدی مرتبط با مدل نظری یک کارگاه مجازی طراحی معماری برخط بیان خواهد شد و در نهایت یک مدل عملی این کارگاه توضیح داده می شود.