سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمود اختیاری – بازنشسته(معاون وقت اداره کل روابط عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن) مشاو

چکیده:

صرف نظر از تعاریف گوناگون و متفاوتی که از سوی صاحب نظران، نظریه پردازان و کارشناسان و دیگر دست اندرکاران عرصه ی روابط عمومی برای این حرفه شده و هر کدام آن را از دیدگاه و زاویه مختلفی تشریح و تبیین کرده اند اما در نگاهی اجمالی به این اشکال متفاوت تعریف در می یابیم که اکثرا این حرفه را به عنوان آیینه تمام نمای هر سازمان یا مجموعه خوانده و یا به عبارتی آن را پلی ارتباطی بین مردم و مسئولان از یک سو و مسوولان و مردم از دیگر سو برشمرده اند. به این دلیل است که می توانیم بهتر و بیشتر به ارزش و اهمیت آن پی ببریم و آن را ابزاری کارا و اثربخش در توفیق مدیریت هاو دستیابی به اهداف هر سازمان یا مجموعه ی اداری، تجاری، صنعتی و … بدانیم. بر همین اساس و با توجه به این شرایط است که شاهدیم بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها اعم از دولتی یا خصوصی روابط عمومی را در جایگاه خاصی قرار داده اند و کوشیده اند تا با تجهیز و تزریق امکانات و هر آنچه لازمه پویایی و تحرک همه جانبه آن است از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.