سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علیرضا روستایی – کارشناس راشد هسا، شرکت هواپیماسازی ایران ( هسا ) ، دانشکده مهندسی مکانی
سعید ضیایی راد – دانشیار، شرکت هواپیماسازی ایران ( هسا ) ، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه

چکیده:

ارتعاشات بالگرد به دلیل پیچیدگی همیشه مورد توجه طراحان و سازندگان آن بوده است. به منظور تغییر و بهینه سازی در سازه بالگرد برای مقاصد نصب موشک، دوربین و تجهیزات جانبی نیاز به بررسی جامع دینامیکی قسمتهای مختلف آن می باشد. لذا در این پروژه با توجه به بحث بهینه سازی بالچه بالگرد تحلیل المان محدود, تست مودال و آنالیز مودال بر روی سازه بالچه صورت گرفته است. در این راستا ابتدا، مدل المان محدود کامل بالچه به همراه جزئیات ایجاد و اطلاعات مودال آن محاسبه شده است. سپس، تست با تحریک توسط چکش و لرزشگر بر روی سازه انجام و با آنالیز مودال بر روی اطلاعات به دست آمده، خواص مودال تجربی بالچه استخراج شدند . نهایتاً، نتایج حاصل از هر دو روش با یکدیگر مقایسه گردیده اند.