مقاله تشخيص عيب لنگي رتور موتور BLDC در شرايط کاري غير ايستا با استفاده از روش تحليل مرتبه که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۹ در مهندسي برق مدرس (فني و مهندسي مدرس) (MODARES JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING( از صفحه ۱۰۱ تا ۱۰۹ منتشر شده است.
نام: تشخيص عيب لنگي رتور موتور BLDC در شرايط کاري غير ايستا با استفاده از روش تحليل مرتبه
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله روش تحليل علايم جريان موتور
مقاله روش اجزاي محدود
مقاله روش تحليل مرتبه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: قانعي شاهو
جناب آقای / سرکار خانم: رحمتي عبدالرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به کاربردهاي مهم و در حال گسترش موتورهاي BLDC، پايش وضعيت آن ها روز به روز اهميت بيشتري مي يابد. لنگي رتور يکي از منابع مهم ايجاد اشکال در کارکرد اين موتورها است. تشخيص اين عيب در شرايطي که سرعت و گشتاور موتور در حال تغيير است با استفاده از الگوريتم هاي پيچيده اي مانند موجک و کلاس کوهن امکان پذير بوده و البته در پياده سازي عملي به علت نياز به حجم بالاي محاسباتي با مشکل روبه رو شده است. در اين مقاله روش جديد و به صرفه اي بر اساس روش تغييريافته تحليل علايم جريان موتور براي تشخيص عيب لنگي رتور موتوري که در شرايط کاري غير ايستا کار مي کند، ارايه شده است. جريان استاتور موتور سالم و معيوب به روش اجزاي محدود دوبعدي محاسبه و سيگنال جريان بر اساس زاويه چرخش رتور نمونه برداري شده است. با اين کار سيگنال جريان در شرايط کاري غيرايستا نيز ايستا شده و لذا به استفاده از الگوريتم هاي ويولت و کلاس کوهن نياز نيست. در ادامه، تحليل مرتبه بر روي سيگنال هاي جريان موتور سالم و معيوب اعمال و نتايج با هم مقايسه مي شود. با اين کار عيب لنگي رتور آشکار و تشخيص داده مي شود.