سال انتشار: ۱۳۷۸

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

محمدرضا نقاشان – دانشگاه صنعت آب و برق

چکیده:

از جمله انواع تخلیه الکتریکی جزئی در ماشینهای فشار قوی گردان، تخلیه داخل شیار و تخلیه جزئی خارج شیار در ناحیه لایه ضد کرونای انتهای شینه ماشین می باشد که اغلب در ماشینهایی که با هوا خنک می شوند دیده می شود . با توجه به اینکه نحوه و روند تعمیر این دو نوع عیب متفاوت است شناسایی و تشخیص این دو نوع تخلیه از اهمیت بسزائی برخوردار
می باشد . در این کار با استفاده از روش " جدا سازی پارامترها " تشخیص تخلیه الکتریکی جزئی داخل شیار از تخلیه الکتریکی جزئی خارج شیار در ماشینهای فشار قوی مهیا گردیده است . این روش در آزمایشات صورت گرفته بر روی شینه های ۱۱/۵ کیلوولت مورد کاربرد قرار گرفته و در تشخیص این دو نوع تخلیه الکتریکی از یکدیگر موفقیت داشته است .