سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نهمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مجتبی دیانتی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – گرایش سازه کشتی – دانشگاه صنعتی شریف
حسن صیادی – استادیار – دانشکده مهندسی مکانیک – دانشگاه صنعتی شریف
مهدی بهزاد – دانشیار – دانشکده مهندسی مکانیک – دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

ایمنی سکو ها از موارد بسیار مهم و حیاتی می باشدو هر ساله بازرسی های فراوانی به این منظور انجام و نیاز شدیدی به وجود روشی جهت کمتر و هدفمند کردن این بازرسی ها احساس میگردد . یکی از این روش ها ی تعیین عیوب سازه ای در سکو های دریایی ، مونیتورینگ مشخصات ارتعاشی س کو است . در این مقاله ابتدا مدلی از یک سکوی جکت تهیه شده و معرفی میشود، سپس حالات مختلفی از خرابی توسط کاهش سختی طبقات به آن اعمال شده و نوع تغییرات فرکانس طبیعی و شکل مد و توابع پاسخ فرکانسی بررسی می گرد د . پس از بررسی ها مشخص شد که این روش برای عیوب جزیی کاربر د نداشته و عیوب بزرگ با آ ن نشان داده می شو ند . خرابیهای پایه روی فرکانس طبیعی و توابع پاسخ فرکانسی اثر بیشتری داشته و منحنی تغییرات شکل مد نیز مشخصه ای است که بنا به محل خرابی و شدت آن تغییر میکند .