سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سیدحسین کلانتر – دانشجوی کارشناسی گروه مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان
هادی خسروی فارسانی – دانشجوی دکتری گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان
محمدعلی نعمت بخش – عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان

چکیده:

وجود حجم عظیم اطلاعات در اینترنت، کاربران را با چالشهای متعددی درجهت یافتن اطلاعات مورد نظر رو برو ساخته است سیستم های پیشنهاد دهنده به عنوان راهکاری مناسب برای چیرگی بر پدیده سرریز شدن اطلاعات به وفور مورد استفاه قرار گرفته اند در اغلب این سیستم ها از تکنیک تصفیه سازی گروهی برای یافتن کاربرانی که نظرات و خصوصیات مشابه دارند استفاده شده است دراین مقاله با معرفی عنصر اعتماد به عنوان پارامتری جدید در عوامل موثر تصفیه سازی گروهی، عملکرد سیستم های پیشنهاد دهنده از طریق رفع مشکلاتی نظیر پراکندگی و شروع اولیه بهبود داده شده است ارزیابی های انجام شده بر روی مجموعه داده انتخاب شده نشان از تاثیر مهم این عنصر دارد بطوریکه علاوه بر افزایش میزان دقت پیشنهادات ارائه شده گستره پوشش آنها بیش از ۷۰ درصد نسبت به حالت قبلی بهبود یافته است.