سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

آراسب احمدیان – مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان«محک» جمهوری اسل

چکیده:

امروزه سازمان های متوسط و بزرگ با فرصت ها و تهدیدهای متعددی در مسیر تعالی مواجه هستند که برخی از آنها چالش آفرین بوده و مدیریت آنهانیازمند اخد تصمیم استراتژیک است که صحیح بودن آن می تواند منجر به جهش های اساسی در مسیر حرکت سازمان گردد و نادرست بودن تصمیم متخذه نیز می تواند منجر به کاهش سرعت پیشرفت سازمان در دنیای شتابان معاصر و یا حتی از بین رفتن سازمان گردد. عدم وجود شرکت های معظمی چون پولاروید و پان آمریکن که در گذشته در زمره غول های تجاری بودند و مطرح شدن شرکت هایی چون نوکیا و مایکروسافت که در گذشته شرکت هایی کوچک بودند به عنوان غول های تجاری معاصر حکایت از این واقعیتدارند. موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری« محک» به عنوان یک موسسه خیریه با عمر ۱۵ سال که از نظر ابعاد ساختاری و محتوایی، سازمانی با اندازه متوسط ارزیابی می گردد در مسیر تعالی خود پروژه ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی سرطان اطفال را آغاز نمود و در هنگام برنامه ریزی برای نحوه اداره آن با تصمیمی چالش برانگیز مواجه گردید که می توانست بر حیات آینده سازمان تاثیر به سزایی بگذارد. این تجربه مدیریتی داستان چگونگی برخورد محک با این مسئله و هدایت فرایند تصمیم سازی و اتخاذ این تصمیم استراتژیک می باشد.