سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

حسین عموزاد خلیلی – گروه مهندسی صنایع، تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جن

چکیده:

افزایش و فشردگی رقابت در عرصه های مختلف کسب و کار، تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات را ناچار ساخته با بکار گیری روش ها و استفاده از فناوری های نوین، از یک طرف به افزایش کیفیت و کمیت و از طرفی دیگر به کاهش قیمت و زمان عرضه بپردازند و در نهایت حداکثر رضایت مشتریان در بازار را بدست آورند. به همین منظور بسیاری از سازمان ها و تولید کنندگان گرایش بسیاری برای بکارگیری نرم افزارهای برنامه ریزی منابع انسانیو یا سیستم های جامع و یکپارچه پیدا نموده اند. سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان بسته های نرم افزاری بسیار قدرتمند، پیچیده، از پیش تعیین شده و فوق العاده گران قیمت هستند که پس از اندکی تغییرات و انجام مهندسی مجدد فراِیندها، در سازمان به کار گرفته می شوند. در این مقاله ابتدا مفاهیم اولیه مدیریت منابع انسانی همراه بامزایا و ویژگی های آن بیان گردید. سپس زمینه ها و اهداف مدیریت زنجیره تامین و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. و در پایان یکپارچگی این سیستم ها بحث و بررسی شد و اثر گذاری آن بر زنجیره ارزش بیان گردید.