سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سیدحسین پورتاکدوست – دانشیار دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مهندسی هوافضا
جلال کریمی – کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مهندسی هوافضا

چکیده:

با تقسیم مانورها به چند مرحله، مدلسازی هر مرحله به صورت جداگانه و استفاده از روشهای کنترل بهینه، مانور انجام شده و رفتار هواپیما در طول مانور بررسی شده است . مدل ریاضی شامل معادلات شش درجه آزادی هواپیماست و روش سریعترین سقوط برای حل مساله کنترل بهینه استفاده شده است . دو مانور قیچی و هربست مورد بررسی قرارگرفته اند؛ مانور قیچی توسط اکثر جنگنده ها قابل انجام است و مانور هربست یک ابرمانور است که فقط جنگنده های مدرن مجهز به تکنولوژی پیشرفته، قادر به انجام آن هستند .