سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

نسیم نهاوندی – استادیار،دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس تهران
محمدحسین یوسفیان – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس
کوثر روشنی – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

در دنیای دیجیتالی امروز بخش مهمی از فعالیت های روزمره هر کسب و کاری با استفاده از ابزار معرفی شده توسط فناوری اطلاعات انجام می پذیرد. اما از آنجایی که تنها درصد کمی از این کسب و کارها در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت می باشند، سایرین نیازمند استفاده از محصولات و خدمات برخی دیگر از شرکت ها می باشند. از سوی دیگر فناوری اطلاعات نقش بسزایی در موفقیت و یا عدم موفقیت سازمان ها دارد لذا تعیین یک استراتژی مناسب برای برون سپاری و استفاده از توانمندی کسب و کارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات می تواند یکی از تصمیات تاثیرگذاری باشد که توسط مدیران اتخاذ می گردد. وجود معیارهای متعدد که برخی از آن ها کیفی نیز می باشند تصمیم گیری مدیران را با مشکل مواجه کرده است. این مقاله تلاش می کند تا با مطالعه بازار فناوری اطلاعات در ایران و همچنین هدف قرار دادن بانک ها،معیارها و گزینه های مناسب برای برون سپاری فناوری اطلاعات را مشخص نموده و با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره، چارچوبی را برای انتخاب گزینه مناسب به مدیران بانک ها معرفی نماید.