سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۹

نویسنده(ها):

شهرام غلامی گل افشارن – کارشناس بازرگانی مدیریت خدمات پس از فروش صادرات

چکیده:

این مقاله یک روش هیبریدی مبتنی بر تئوری فازی که از رویکرد ME-MCDM و Fuzzy Screening System و FUZZY MCDM برای تعیین استراتژی های لجستیک جهانی در محیط هایی که تقاضا و تامین احتمالی و پیچیده هستند، استفاده می نماید. در واقع از علم مدیریت فازی برای تعیین و طراحی لجستیک صادرات در فضای جهانی استفاده گشته است. قبل از بکارگیری این روش تحقیق،۶ نوع از حالت های استراتژیک لجستیک جهانی با شبکه های مشخص جریان اطلاعات و توزیع محصول ارائه شده اند. اطلاعات مربوط به شرکت ایران خودرو برای انتخاب بهترین حالت لجستیک جهانی قطعات یدکی جمع آوری شده است. نتایج تجربی نشان داد که روش پیشنهاد شده می تواند برای تعیین استراتژی های لجستیک جهانی، زمانی که عوامل موثر پیچیده و احتمالی است، موثر باشد.