سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سیامک نوری – استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
محمدحسین سلیمی – دانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مسیح ابراهیمی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع ( مدیریت سیسم و بهره وری ) – دانشگاه علم و صن

چکیده:

برای رشد، بقا و سود دهی موسسات اقتصادی، تحقیقاتی و تولیدی، نوآوری مؤثر لازم و ضروری می باشد . در محیط فعلی، اگر شرکت هاوسازمانها می خواهند رقابتی باقی بمانند، باید بطور موفقیت آمیز ابتکار به خرج دهندونوآور باشند . رقابت جهانی، تکنولوژی در حال ظهور و نیاز روز افزون به محصولات عالی و برتر در چارچوب های زمانی کوتاه تر همگی نیروی کمکی برای
تحریک سازمان ها در قبول و اتخاذ دیدگاه های جدید و ابتکاری برای توسعه نوآوری می باشند . هدف اصلی این مقاله، ایجاد یک دیدگاه روشن و شفاف در مورد نوآوری سازمانی برای کمک به درک پرورش موفقیت آمیز نوآوری و همچنین تعیین عوامل مهم و مؤثر بر توسعه نوآوری سازمانی است . در این راستا موانع تحقق و محرک های نوآوری ارائه خواهد شد و در پایان نتایج تحقیق موردی که در چند مرکز تحقیق و توسعه در ایران انجام شده ارائه می گردد