سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: ششمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

سیامک نوری – استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
محمدحسین سلیمی – دانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مسیح ابراهیمی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع ( مدیریت سیسم و بهره وری ) – دانشگاه علم و صن

چکیده:

برای رشد، بقا و سود دهی موسسات اقتصادی، تحقیقاتی و تولیدی، نوآوری مؤثر لازم و ضروری می‌باشد . در محیط فعلی، اگر شرکت هاوسازمانها می‌خواهند رقابتی باقی بمانند، باید بطور موفقیت آمیز ابتکار به خرج دهندونوآور باشند. رقابت جهانی، تکنولوژی در حال ظهور و نیاز روز افزون به محصولات عالی و برتر در چارچوب های زمانی کوتاه تر همگی نیروی کمکی برای تحریک سازمان ها در قبول و اتخاذ دیدگاه های جدید و ابتکاری برای توسعه نوآوری می‌باشند.
هدف اصلی این مقاله، ایجاد یک دیدگاه روشن و شفاف در مورد نوآوری سازمانی برای کمک به درک پرورشموفقیت آمیز نوآوری و همچنین تعیین عوامل مهم و مؤثر بر توسعه نوآوری سازمانی است. در این راستا موانع تحقق و محرک های نوآوری ارائه خواهد شد و در پایان نتایج تحقیق موردی که در چند مرکز تحقیق و توسعه در ایران انجام شده ارائه می گردد.